Možno ste urobili zmeny v kariére, ktoré vás napadli bezprecedentnými spôsobmi. Stalo sa to pre mňa, keď som opustil pozíciu fakulty komunikácie na univerzite v Gruzínsku, aby som sa stal vývojovým dôstojníkom – mäkším spôsobom, ako hovoriť o získavaní finančných prostriedkov – pre moju vysokoškolskú almu mater, Millsaps College.
Požiadať ľudí – dokonca aj lojálnych absolventov – o príspevky, aby sa takt, a nájsť správne znenie je nevyhnutné. Môj nadriadený, ktorý viedol vývojovú kanceláriu, mi našťastie poskytol trojjazyčný vzorec, ktorý fungoval veľmi dobre. Namiesto toho, aby som povedal niečo ako „Spoliehame sa na vás za veľký dar 10 000 $“, učil ma, aby som sa spýtal: „ Mohli by ste zvážiť dar 10 000 dolárov?“
Všimnite si obrovský rozdiel. Frázovanie vašej žiadosti týmto spôsobom neznie ako donucovacie. Potenciálnemu darcovi ponechávate slobodu voľby. Jemný rozdiel: nepýtate sa vyhliadky na to , aby ste to dali , žiadate ju, aby zvážila .
Prostredníctvom dvoch desaťročí fundraisingu mi tento prístup umožnil priniesť mnoho tisíc dolárov do charitatívnych príspevkov, ktoré moje inštitúcie mohli vynechať inak. Rovnako dôležité je, že dary prišli celkom ochotne.
Ako vám tento prístup pomôže v podnikaní
Povedzme, že vy a vaši kolegovia vás frustrujú stretnutia zamestnancov, ktoré sa musia konať každý piatok. Váhate sa povedať generálnemu riaditeľovi: „Nie sme spokojní s neskorým piatkovým stretnutím.“ Napriek tomu sa budete cítiť pohodlne, keď sa pýtate: „Mohli by ste zvážiť piatkové stretnutie v piatok v polovici dopoludnia? Skupina by bola ostražitejšia a pozornejšia a neuvidili by ste, že by sme každých pár minút kontrolovali naše hodinky. “
Predpokladajme, že prezident spoločnosti chce zlúčiť PR a marketing. Ste v pokušení prechádzať sa do jej kancelárie a povedať: „Robíte chybu s touto fúziou.“ Toto znenie sa zmení. Skúste toto: „Mohli by ste zvážiť odchod PR a marketingu oddelene, ako sú teraz? Súhlasím s vami, že existujú podobnosti, ale domnievam sa, že morálka a produktivita budú so súčasným rozdelením silnejšie. “
Vo vašich obchodných cestách by tieto takmer magické tri slová mohli pomôcť vášmu ubytovaniu. Kontrola do hotela: „Mohli by ste zvážiť upgrade nás na apartmán? Mali sme veľmi dlhý cestovný deň a zajtra ráno budeme robiť prezentáciu. Upokojujúci večer v jednom z vašich skvelých apartmánov nám tak veľmi pomôže. “Budete prekvapení, ako často to funguje, ak je k dispozícii priestor.
Ako konzultant sa nedostanete ďaleko tým, že by ste povedali: „Chcel by som, aby sme predĺžili našu zmluvu o tri mesiace.“ Je oveľa pravdepodobnejšie, že toto rozšírenie získate, ak sa spýtate: „Mohli by ste zvážiť pridanie ďalších troch mesiacov do naše pracovné usporiadanie? S touto pridanou štvrtinou služby môžeme pre vašu organizáciu dosiahnuť oveľa viac. “